vineri, 29 mai 2009

Ziua fara Tutun, lasata de izbeliste la Iasi

Eveniment extrem de important in toate tarile civilizate ale Uniunii Europene, ziua care ar fi trebuit sa traga un semnal de alarma in legatura cu efectele fumatului ii lasa reci pe cei care ar trebui sa se ocupe de ea in marele centru universitar plin de studenti fumatori. Probabil pentru ca pica intr-o duminica, zi de iesit la un mic cu bere si cu fumuri, medicii nostri n-au mai dat nici doi bani pe Ziua Mondiala fara Tutun.

Ca orice jurnalisti interesati de fapte bune, se cade sa mediatizam evenimentul si sa cautam campanii ale ministerului sanatatii si ale autoritatilor sanitare locale. Surpriza: de la Directia de Sanatate Publica ni se ofera doar un nume: Daniel Mardare, responsabilulul cu astfel de campanii din Iasi. Domnul Mardare se pare ca este insa prins in alte treburi: "Eu sunt plecat din localitate, am raspuns la telefon asa, sa vad cine suna, dar nu va pot da detalii. Sunt in schimb colegele mele care va pot spune despre asta"...raspunde relaxat domnul Mardare.

Asa ca mergem mai departe, indrumati de la Bucuresti catre o doamna cu un nume superb de tragedie greaca. Dupa mai multe incercari, imi raspunde din receptor un glas soptit si vadit iritat: "Spuneti repede ce vreti ca nu pot vorbi, sunt intr-o sedinta". Imi cer respectuos scuze si ii explic problema. Vocea din receptor devine brusc mai ascutita si mai taioasa, si-mi spune ca ea - doamna cu nume superb de tragedie greaca - se afla la final de program, si ca oricum nu se mai ocupa de asa ceva, ci numai de partea medicala. Dar cu siguranta domnul Mardare ma va lamuri...

Pentru ca nu vreau sa o iau de la inceput cu telefoanele, incerc sa o conving ca este un eveniment important si ca vreau sa-l mediatizez si ca nu gasesc cooperare, asa ca singura speranta este dumneaei, doamna profesor doctor si mare autor de carti in domeniu. N-am periat-o atit de tare, nu-mi sta in fire, si oricumn-ar fi functionat, pentru ca raspunsul a venit taios ca o sabie japoneza: "Lasati textisoarele astea, domnisoara, astea mergeau acum doi ani cind mergem pe la conferinte si vorbeam cu presa"...

Imi cer scuze, domnilor doctori prea ocupati pentru relatiile cu presa, dar n-am avut decit intentia de a le vorbi iesenilor despre cum sa fie mai sanatosi, ca sa nu fie nevoiti apoi sa ajunga pe mina dumneavoastra...

Un comentariu:

  1. Pai daca n-ar mai veni oamenii la ei, le-ar strica afacerile, s-ar duce shpagile. De asta, initiativele acestea, care ar trebui sa fie mai mult decat binevenite, la noi, in Romanica noastra, deranjeaza profund. Cum sa le luam painea de la gura ilustrilor doctori?...trist...

    RăspundețiȘtergere